سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ سال 93 چه رنگیه؟+تصاویر

 

رنگ سال 93 چه رنگیه؟

 

 

رنگ مد سال 2013 سبز زمرد بود ولی رنگ مد سال 2014 توسط شرکت پنتون رنگ  PANTONE 18-3224  یعنی رنگ بنفش ارکیده انتخاب شد . Leatrice Eiseman مدیر اجرایی پنتون درباره این رنگ گفت : بنفش ارکیده دعوتیست به نوآوری، خلاقیت روز افزون و اصالت ، که به طور فزاینده در جامعه امروز ارزشمند است، با یک هماهنگی دلنشین از تن های سرخابی ، بنفش و صورتی،رنگ ارکیده بنفش ، الهام بخش اعتماد به نفس و سرچشمه شادی های بزرگ ، عشق و سلامتی است

banafsheorkisde رنگ سال 93 چه رنگیه؟


اسم شما چه رنگیه؟

 

 

اسم شما چه رنگیه؟

 

 

فال رنگ ها, روانشناسی رنگ, فال و طالع بینی, خصوصیات افراد

 

به گفته ی روانشناسان همه ی ما به نحوی تحت تاثیر رنگها هستیم و خود واقعیمون رو با این رنگها نشون می دهیم.

برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود داره که می تونه بر زندگیش تاثیر بذاره.

اینکه شما بدونید برای اسمتون رنگ مخصوصی وجود داره و می تونید راز شخصیتی خودتون رو از لابلای اون پیدا کنید می تونه بسیار جالب باشه؛پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید :

برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا بشید یه مثال میزنم : اسم و فامیل خودتون رو روی برگه ی کاغذ بنویسید تا بر اساس حروف و اعداد ذکر شده در پایین برای هر کدام،به رنگ مربوطه دست پیدا کنید؛

 

فال رنگ ها, روانشناسی رنگ, فال و طالع بینی, خصوصیات افراد

 

مثال:

مهدی قاسمیان م4 ه8 د4 ی3 ق8 الف1 س1 م4 ی3 الف1 ن5

حالا اعداد رو با هم جمع می کنیم:

42=4+8+4+3+8+1+1+4+3+1+5

باز دوباره این دو عدد رو با هم جمع میکنیم:

6=2+4

عدد شش مربوط به رنگ نیلی هست.

اگه عدد بدست اومده از 9 بیشتر بود، باز دوباره اون دو عدد رو با هم جمع کنین.

حالا میتونین مشخّصات خودتون رو بخونین...

 

? صورتی

دارای قدرت جسمی بالایی هستید.به خاطر اراده ی بالایی که دارید می توانید رؤیاهایتان را به راحتی به واقعیّت تبدیل کنید.با مسؤلیتها به راحتی کنار می آیید و می توانید دیگران را در حلّ مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران برایتان سخت است.

 

? قرمز

بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران نیز مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعّالیت بپردازید و مورد توجّه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و به سادگی تحریک می شوید.ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العادّه تان در جهت مثبت استفاده کنید.

 

? زرد

بسیار تیز هوش هستید.شخصیتی بسیار خوش بین و فعّال دارید.هرگز در ابراز آنچه می خواهید بر زبان بیاورید،کم نمی آورید.به خاطر زنده دلی،ابتکار و مستعد بودنتان،در برقراری ارتباطی خوب با دیگران،همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید،هرگز احساس رضایت نخواهید کرد؛مگر اینکه شادی هایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیّل و تجسّم بیش از اندازه تان است که گاهی شما را در خود غرق می کند.اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید، در آخر خواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخّص شروع کرده اید،ناتمام مانده اند.

 

? طلایی

در هر چیزی،فقط حدّ بالای آن می تواند رضایت خاطر شما را برآورده کند.از طرف دیگر،رفتار و کلامتان چنان جذّابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود!دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است.به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید.می توانید معلّم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید. شرایط منفی را می توانید به بهترین موفّقیّت ها تبدیل کنید.

 

? نیلی

زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد.با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید،می توانید توان و شادی فوق العادّه ای به افراد افسرده ببخشید.علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید،از یک حسّ ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می توانید به راحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.

 

? سبز

برای شما خیلی مهم است که برنامه ی روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برای شما اهمّیّت ویژه ای دارد.به ندرت ممکن است زندگیتان آشفته و بی هدف باشد.دیگران اغلب برای گرفتن راهنمایی های جدّی نزد شما می آیند.برای حلّ مشکلات دیگران به شدّت حرص می خورید.تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائز اهمّیّت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی دارید.ترجیح می دهید به جای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن،روی هدف ثابتی به فعّالیّت بپردازید.

 

? بنفش

عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل،عشق به علوم ماوراءالطّبیعه در شما به حدّ کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید.هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی کنید مگر آنکه خودتان شخصا آن را تجربه کرده باشید.برای حلّ مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید.عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است.

 

? آبی

به احتمال قوی،دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجّه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم می شود و یا زیر نظر قرار دارید.اگر این همه دنبال تنوبع هستید،به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید و برای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العادّه دارد.

 

? نارنجی

شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید،باعث شده محبوب دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذّت برده و انرزی مثبت می گیرند.سعی می کنید همیشه لیوان را از نیمه ی پر آن ببینید و با بذله گویی خاصّ خود،محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده ی کمک به دیگران هستید


نکات بهداشتی مهم (برای خانمها)

 

عوامل موثر در باروری زنان,عوارض لباس زیر تنگ,پیشگیری از عفونت دستگاه تناسلی

نکات بهداشتی (ویژه خانم ها )
قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده،‌ گاه و بیگاه محققانی عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار می‌دهند. چنان که در یکی از تحقیقات اخیر تاکید شده پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و چسبان، جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند. همین یک جمله کافی بود تا باعث شود نظر یکی از بر‌ترین متخصصان نازایی را در این زمینه و مسائل مشابه آن جویا شویم تا حقیقت و شایعه از هم جدا شود.


شلوارهای تنگ عفونت‌ها را تشدید می‌کند
یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند.

 

از طرف دیگر این شلوار‌ها به علت سایشی که با ریشه مو‌ها دارند بخصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه مو‌ها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.


لباس زیر تنگ هم نپوشید
لباس زیرهای تنگ و آنهایی که از جنس شیمیایی هستند معمولا ظاهر قشنگتری دارند اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آن‌ها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند. علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. درکل لباس زیرهای تنگ می‌توانند فولیکولیت یا‌‌ همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کنند.


شستن لباس زیر راه و رسم مخصوص دارد
هر بار که لباس زیر یا هر لباس جدید دیگری خریداری می‌کنید باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد می‌توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود 80 تا 90 سانتی‌گراد بشویید اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می‌دهند بنابراین این لباس‌ها را بهتر است برای اولین بار در دمای 40 تا 50 درجه شست‌وشو دهید.
نکته دیگر اینکه لباس‌های زیر را قبل از شست‌وشو از سایر لباس‌ها جدا کنید و لباس زیر هر گروه سنی و جنسی را جدا از هم داخل ماشین لباسشویی بیندازید. پس از شست‌وشو نیز بهتر است آن‌ها را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آن‌ها را نیز اتو بکشید.


هر یک ساعت از جای خود بلند شوید
نشستن‌های طولانی مدت و بی‌حرکت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت‌های قارچی را در خانم‌ها بیشتر کند، به همین دلیل توصیه می‌شود خانم‌هایی که شغل‌های پشت میزی دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی در یک مکان بنشینند همیشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و یک یا دوبار در روز از آن استفاده کنند یا اینکه اگر ممکن است در هر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای 5 دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تهویه و کاهش احتمال عفونت می‌شود.


گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می‌کند
گرما به اندازه‌ای که برای آقایان مضر است برای خانم‌ها خطر ندارد. برخلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بیضه‌ها در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از 37 سانتی‌گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم‌ها نیز توصیه نمی‌شود. از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث می‌شود رگ‌های پا نیز درجه حرارتشان بالا رود و درنتیجه هم در ناحیه تناسلی و هم در سطح پا‌ها احتمال ایجاد واریس افزایش می‌یابد.

 

این واریس‌ها حتی ممکن است در بارداری با خونریزی همراه باشند. استفاده از صندلی‌های گرمکن‌دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد می‌تواند واریس و بواسیر را در خانم‌ها تشدید کند، بنابراین بهتر است گرمکن همیشه روشن نباشد و به مدت زیاد استفاده نشود. درمقابل گرما، سرما به تنهایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم‌ها ایجاد نمی‌کند.


قابل توجه دختران تنبل

 

 

قابل توجه دختران تنبل

بیماریها ودرمان

 

 

قابل توجه دختران تنبل

 

 


? شما بعد از دستشویی رفتن دستانتان را نمی شویید.

? چرا این کار را انجام می دهید؟

توبی ساویل میکروبیولوژیست می گوید: دستان خیس 10 هزار بار بیشتر از دستان خشک باکتریها را به خودش جذب می کند.این میکروبها به شیوع مسمومیت غذایی، سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

? راه حل ساده

تحقیقات نشان داده که به خاطر اینکه خشک کننده های هوا زمان بیشتری را نسبت به خشک کردن دستها می گیرد شما می توانید با دستان مرطوب از دستشویی خارج شوید.درعوض دستانتان را با دستمال کاغذی یا حوله خشک کنید و از تماس داشتن با دستگیره در اجتناب کنید.

 

? شما از پدهای بهداشتی بزرگتر استفاده می کنید تا کمتر آن را عوض کنید
? چرا نباید این کار را انجام دهید؟
دکتر جانیس رایمر متخصص بیماری های زنان و استاد دانشگاه لندن می گوید:استفاده از پد بهداشتی بزرگ برای کمتر تعویض کردن آن کار درستی نیست.این کار تعادل طبیعی بافتها را به هم می زند و احتمال ابتلا به برفک و عفونت را هم افزایش میدهد.


? راه حل ساده
دکتر رایمر می گوید:زمانی که نزدیک عادت ماهانه تان است و همچنین در روزهای پایانی عادت ماهانه تان هستید یک شلوارک با خاصیت جذب کنندگی بپوشید.هر 3 یا 4 ساعت در روز و هر 8 ساعت در شب پد بهداشتی تان را عوض کنید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

 

? شما ایستاده غذا می خورید
? چرا نباید این کار را کنید؟
دکتر کتی موس از دانشگاه جی پی اس می گوید: هنگامی که وقت ندارید بنشینید و با عجله غذا میخورید برای دستگاه گوارشتان مضر است.قورت دادن لقمه های غذا آن هم به شکل سریع باعث گرفتگی و اسپاسم در گلو و مری می شود و منجر به سوزش معده تان می شود.


? راه حل ساده
حتما برای نشستن و غذا خوردن زمان بگذارید اما نه اینکه جلوی تلویزیون بنشینید.محققان دانشگاه ایالت جورجیای آمریکا کشف کردند که افرادی که به این روش غذا می خورند هر روز به طور میانگین بیشتر از 137 کالری مصرف می کنند.

 

? شما ناخن هایتان را می جوید
? چرا نباید این کار را انجام دهید؟
مطالعات مشخص می کند که 90 درصد باکتری های دستان شما در زیر ناخن هایتان است.دکتر موس می گوید: ناخن جویدن خطر عفونت را افزایش می دهد به طوری که باکتری وارد پوستتان می شود و باعث زگیل، زخم و تورم انگشتتان می شود.


? راه حل ساده
ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید.اگر نمی توانید از ناخن جویدن جلوگیری کنید،ناخن هایتان را به کمی وازلین آغشته کنید.آن وقت ناخن هایتان مزه ناخوشایندی می گیرد.

 

? از بطری های پلاستیکی دوباره استفاده می کنید بدون اینکه آنها را بشویید.
? چرا نباید این کار را انجام دهید؟
جین هالیهان نایب رئیس مرکز تحقیقات محیطی آمریکا می گوید:شما نمی توانید میکروبها را در یک بطری آب ببینید یا حتی بو کنید.اما میکروبها می توانند باعث بروز مشکلاتی در روده و معده شما شوند.
یک مطالعه کانادایی بر روی بطری های آب در دبستان ها ، آلودگی میکروبی را در شیشه هایی که 3 بار استفاده شده بودند نشان داد. کتی رایان استاد راهنمای این مطالعه می گوید:هر بطری آبی که مجددا بدون شستن آن استفاده شود باعث تجمع میکروب ها و آلوده شدن بطری به میکروب ها میشود.


? راه حل ساده
بطری ها را هر روز با آب گرم و صابون بشویید،خوب آب بکشید و سپس با پارچه ای تمیز آن را خشک کنید. هر هفته بطری ها را در آب خیس کنید تا استریلیزه شوند.

 

? از دهان شویه به جای مسواک استفاده می کنید.
? چرا نباید این کار را انجام دهید؟
دکتر هنری کلاور مشاور دندانسازی دنپلن می گوید: دهان شویه ها فقط نفستان را تازه می کند اما باکتری های کمی را می کشد و خیلی کم پلاک های دندانی را که نقش مهمی در پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ایفا می کنند از بین می برد.


? راه حل ساده
دندان هایتان را روزی دو بار و هربار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و آن را قبل از غذا خوردن انجام دهید.دکتر نیگل کارتر،مدیر اجرایی موسسه بهداشت دندان بریتانیا،می گوید: شکر یا قند موجود در غذا با پلاک دندان ها واکنش نشان می دهد و اسید تولید می کند که باعث می شود مینای دندانتان از بین برود.مسواک زدن بعد از غذا خوردن باعث ساییدگی دندان می شود درحالی که مسواک زدن قبل از غذا خوردن دندانها را با فلوراید می پوشاند و از ساییدگی و پوسیدگی آنها جلوگیری می کند.

 

? شما ساک ورزشیتان را مرتب نمی شویید.
? چرا باید این کار را انجام دهید؟
اگر لباس مرطوب بپوشید،لباسهای ورزشیتان شانس پخش شدن آکنه و تحریکات پوستی را افزایش می دهد.یک متخصص بیماریهای پوستی می گوید:محبوس شدن عرق در بخشهای مختلف بدن باعث عفونتهای قارچی و مخمری می شود مخصوصا در ناحیه زیر سینه، یا در قسمت های تناسلی.


? راه حل ساده
دکتر سالی رئیس یک مرکز بهداشت بین المللی توصیه می کند که بعد از هر بار ورزش کردن باید هر یک از لباسهای ورزشی که تماس مستقیم با بدنتان دارد مانند حوله شسته شود.هرگز حوله بدنتان را با حوله ای که وسایلتان را خشک می کنید یکجا نشویید و هرگز وسایلتان را در ساک یا کیف پلاستیکی نگه داری نکنید.

 

? شما با لنز داخل چشمتان می خوابید
? چرا نباید این کار را انجام دهید؟
آندرسون، یک عینک ساز و رئیس مرکز مراقبتهای چشمی می گوید: چشمانتان قادر به تمیز کردن خودشان نیستند و زمانی که اکسیژن کمتری به سلولها برسد،خطر عفونت را افزایش میدهد. خوابیدن مکرر با لنز منجر به آسیب های چشمی به صورت همیشگی می شود.


? راه حل ساده
آندرسون می گوید: لنزها که شامل تولید جدید لنزهای هیدوژن سیلیکون می شود باید قبل از خواب برداشته شود تا چشمها استراحت کنند.و استفاده از راه حل های غلط یا استفاده از آب شیر برای تمیز کردن آنها باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت می شود.